Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2008

ΟΙ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ

...τι γυρεύουμε εμείς
τι γυρεύουμε εμείς
μέσα στη νύχτα των άλλων...
ΤΡΥΠΕΣ
Σ΄ένα αυταρχικό καθεστώς, όπως της DDR, φαίνεται απόλυτα φυσικό η εξουσία μέσω των μηχανισμών της αστυνομίας να παρακολουθεί τους πολίτες. Η έλλειψη σεβασμού της ιδιωτικής ζωής είναι προφανές αποτέλεσμα της έλλειψης πολιτικής ελευθερίας. Ομως τα αντίπαλα στρατόπεδα είναι ξεκάθαρα, από τη μία οι μυστικές υπηρεσίες, από την άλλη οι πολίτες που προσπαθούν να αντιδράσουν στην καταπίεση. Και τουλάχιστον στην ομώνυμη ταινία που παρακολουθήσαμε, ο απρόσωπος μηχανισμός ραγίζει και ο ανθρωπισμός επικρατεί.
Τι συμβαίνει όμως στη σύγχρονη δημοκρατία μας ? Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός έγινε τόσο φτηνός που ο καθένας με λίγη προσπάθεια μπορεί να καταγράψει τις κινήσεις και τα λεγόμενα του διπλανού του και να χρησιμοποιήσει το υλικό κατά βούληση. Ελευθερία της παρακολούθησης δημοκρατικά κατοχυρωμένη.
Υπάρχει μια ηδονή στο να καταγράφουμε κρυφά τους άλλους και να βλέπουμε τις ιδιωτικές, απόκρυφες στιγμές τους. Κι άλλοι νοιώθουν ικανοποίηση να καταγράφουν οι ίδιοι τις προσωπικές σκηνές τους και να τις προβάλλουν δημόσια. Πηγαινοέρχονται στις ζωές των άλλων φανερώνοντας στους άλλους τη ζωή τους. Μια καινούργια ισότητα και αδελφοσύνη, που υποβιβάζει τη ζωή σε θεαματικό λάφυρο.

CASE STUDY
(Από μια αληθινή ιστορία)
Δύο ερωτευμένοι, σ΄ένα δημόσιο χώρο στο ύπαιθρο που μοιάζει ερημικός, χαίρονται την αγάπη τους. Μετά τις πρώτες τρυφερότητες συνεχίζουν πιο έντονα. Ξεκινούν να κάνουν έρωτα βυθισμένοι στην ψευδαίσθηση ότι είναι μόνοι στον κόσμο. Κάποια στιγμή ακούγεται ένας θόρυβος από μακριά. Ο άντρας κάτι άκουσε, γυρίζει για να δει, αλλά η γυναίκα τον τραβάει επάνω της. "Ότι και να΄ναι, μη χαλάσει τη στιγμή μας" λέει, "άστον να πάρει κάτι απ΄τη χαρά μας".

Περίπτωση 1. Ένας άνθρωπος φθάνει κοντά και χαζεύει τη σκηνή.

Περίπτωση 2. Ένας άνθρωπος φθάνει κοντά και ικανοποιείται από τη σκηνή.

Περίπτωση 3. Ένας άνθρωπος φθάνει κοντά και με το κινητό του καταγράφει τη σκηνή.

Περίπτωση 3.1 Δείχνει τη σκηνή στους φίλους του

Περίπτωση 3.2 Ανεβάζει τη σκηνή στο διαδίκτυο σε amateur-sex site

Περίπτωση 3.3 Χρησιμοποιώντας την καταγραφή εκβιάζει το ζευγάρι.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

αγαπητε μου αν λυπασαι τα χρηματα για το ξενοδοχειο αυτα παθαινεις...(σε πειραζω)
Οσο για την ταινια,μεσα στο τελευταιο τριμηνο,ειναι η καλυτερη που εχω δει (με αποσταση κιολας απ τις αλλες)

ΥΓ:ασε που στο υπαιθρο προσβαλλεις και τη δημοσια αιδω.Αυτο που το πας?Και στο ιντερνετ και στο Τμημα!Αηδια...

Surrealist είπε...

Σε αντήχηση και σχολιασμό του λόγου σου, να αφήσω κάτι από Τρύπες, το "Χάρτινο Τσίρκο"!
Την καλημέρα μου, φίλε Aerostatic!

cynical είπε...

Καλημέρα aerostatik, εφ 'όσον η έκθεση του εαυτού και των ιδιωτικών στιγμών έπαψε ν' αποτελεί άμεση απειλή για τους ίδιους, οι ένθρωποι εκτίθενται γιατί θεωρούν ότι αυτό τους βγάζει απ' την ανωνυμία, ότι τους κάνει διάσημους, ότι έτσι αποκτούν σπουδαιότητα. Δες σχετικά το βιβλίο "η κουλτούρα του ναρκισσισμού" του Κρίστοφερ Λας". Παραχαιδεύτηκε το άτομο, ένοιωσε ξεχωριστό και σπουδαίο. Και τώρα θέλουμε να το μαντρώσουμε; Έγινε αναιδές και επιδεικτικό και ....μπορώ να συνεχίσω. Αλλά νομίζω ότι αυτά που θέλω να πω είναι ήδη γνωστά.

panoptis είπε...

ΣΕ ΕΙΔΑ.........................
................................
................................
................................
........κι έχω κι αποδείξεις....

λολιτα είπε...

εγω παντως το εχω ζησει αυτο...ενα ειδος ανατολικογερμανικης τακτικης...πιχι:ξερεις την λολιτα?πως ειναι τι φοραει πως φαιρεται?...ειναι ομορφη?

οι ζωες των αλλων οι γκομενοι των αλλων...δεν θελω να μαθαινω οτι οι αλλοι θελουν να μαθαινουν για μενα...

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ!

ουφ τι με επιασε τωρα...γαμαη η ταινια ομως...

Roadartist είπε...

καταπληκτική ταινία οι ζωές των άλλων.. Ισως η καλυτερη της προηγ.χρονιας..

aerostatik είπε...

@ nelly στον καθαρό αέρα της υπαίθρου είναι διαφορετικά
@surrealist σ' αρέσουν οι Τρύπες?
@ cynical με κάλυψες
@ panoptis να παζαρέψουμε ?
@ λολίτα η επιστροφή σου είναι συγκλονιστική
@ roadartist καλωσορισες στις πτήσεις μας

Sally Finkenstein είπε...

Η πραγματική ζωή είναι πιο τρομαχτική από το σινεμά.
Ενίοτε και λιγότερο ανθρώπινη.
Σχετικά με το case study,
Νομίζω πως κάποτε η συνηθισμένη αντίδραση σταματούσε στην "περίπτωση 2", τώρα, δεν ξέρω αν υπάρχει όριο.

aerostatik είπε...

sally finkenstein νέα και αποφασιστική. Η μόνη που τόλμησε να απάντησει στο case study.
καλωσόρισες...

Sally Finkenstein είπε...

Τοο old to rock n' roll,
but yet too young to diiieee!

Aυτό μου ήρθε, είδες ε?
Ευχαριστώ!